Blog fotokulinarny

Uwielbiam czerwoną soczewicę, bo nie trzeba jej namaczać jak inne warzywa strączkowe. Można w krótkim czasie przygotować wspaniałą zupę, bo szybko się gotuje. Ponadto jest źródłem białka, błonnika, fosforu i wapnia.

Polecam wszystkim przepyszną, aromatyczną, zdrową i rozgrzewającą zupę z czerwonej soczewicy.

Składniki:

  • – czerwona soczewica – 200g
  • – cebula – 1 szt
  • – czosnek – 2-3 ząbki
  • – bulion warzywny – 2,5 l
  • – marchewka – 2 szt.
  • – pietruszka – 2 szt
  • – seler – kawałek, ok 1/3, ale to oczywiście zależy od wielkości selera
  • – sól – ok. pół łyżeczki
  • – suszone płatki chili – ćwierć łyżeczki, ale jak ktoś lubi ostrzejsze – może być więcej
  • – kurkuma – pół łyżeczki
  • – trawa cytrynowa, u mnie suszona i sproszkowana – pół łyżeczki
  • – kolendra, u mnie suszona i zmielona – pół łyżeczki
  • – liście limonki kaffir, u mnie suszone i zmielone – ćwierć łyżeczki
  • – zwykła oliwa z oliwek – łyżka

Przygotowanie:

  1. Gotujemy bulion warzywny. Ja ugotowałam dzień wcześniej, więc przygotowanie całej zupy zajęło mi dziś jakieś pół godziny. (Oczywiście bez bulionu też może być, wystarczy woda, w której wszystko się ugotuje, chociaż bulion sprawi, że zupa będzie bardziej aromatyczna.)
  2. Płuczemy soczewicę.
  3. Obieramy i siekamy cebulę i czosnek.
  4. Rozgrzewamy łyżkę oliwy w garnku. Wrzucamy cebulę, którą trzeba zeszklić, dorzucamy posiekany czosnek i chili (czosnek łatwo się przypala, dlatego dodajemy go troszkę później).
  5. Wrzucamy soczewicę i wszystko mieszamy.
  6. Wlewamy bulion i gotujemy ok 15 minut.
  7. Gdy soczewica się gotuje, kroimy warzywa: marchewkę, pietruszkę i seler.
  8. Dorzucamy warzywa. Wykorzystałam warzywa, z których wcześniej ugotowałam bulion, więc były już ugotowane, dlatego dodajemy je, gdy soczewica jest już ugotowana.
  9. Dodajemy sól i resztę przypraw. Gotujemy jeszcze chwilkę… (5-10 minut)
    (Jeśli nie mamy suszonej i mielonej trawy cytrynowej ani liści limonki kaffir, tylko suszone lub świeże,
    warto dodać je na początku gotowania)
  10. I gotowe! Można jeść. Smacznego!